De eerste dag

6 juli 2023 - Washington D.C., Verenigde Staten

De reis

vandaag vanaf Schiphol vertrokken voor onze rondreis in Amerika.

In ochtend nog snel de laatste dingen gedaan in huis en met de honden geknuffeld.

Om 7.30 naar Schiphol gereden. Bij de tassen controle werd jazz haar tas extra gecontroleerd er bleek een verdacht voorwerp in de zitten, het was een blikje met haar Putty ….. uiteindelijk waren we om 10.40 bij de gate E6. De reis was lang, acht uur, echter werden we overdonderd door al het eten en drinken. We konden allemaal films kijken. Jazz en Xander hebben samen cocaïne bear gekeken, Bodil en ik zijn voor scream VI gegaan. Eenmaal aan gekomen duurde het erg lang voordat we de douane door waren. Er werden veel vragen gesteld en vingerafdrukken genomen. Koffers stonden gelukkig al klaar en met de taxi naar het Melrose hotel gegaan.

De taxi chauffeur was een Amerikaan die vrienden had in Nederland, dus nooit gedacht dat onze eerste rit in Amerika we Nederlands konden praten!

inchecken in het Hotel, we hadden opeens twee kamers ipv een. Even extra luxe dus de eerste dag/ nacht.

Snel omkleden en naar het memorial monument geweest, vol bewondering om ons heen gekeken. Er staan hier tentjes op straat waar de daklozen in slapen. Een kraampje met allemaal anti Trump buttons, aparte mensen die wel of geen kleding aan hebben. Zo een echt politie op zo een dikke motor. Te veel om te zien en te onthouden.

Morgen gaan we een tour maken op de fiets langs het capitool en andere monumenten.  Ik denk zomaar dat we ook een museum gaan bezoeken. Eerst gaan we nu slapen.